
GWW is hét platform waarin actuele projecten in de Nederlandse grond-, weg- en waterbouw worden gepresenteerd. Naast projecten wordt er volop aandacht besteed aan innovatieve ontwikkelingen, trends, beleid en techniek en verder alles wat te maken heeft met civiele techniek, infrastructuur, rail, ondergrondse bouw, bouwmaterieel en de waterketen. Digitalisering in de GWW, waterwerken, tunnel- en bruggenbouw, riolering en ondergrondse infra, railtechnieken, Zero Emission en veiligheid zijn terugkerende thema’s binnen het platform.
De unieke, actuele project, product- en vakinformatie worden via een krachtige combinatie van offline, online, digitale nieuwsbrieven en social media met relevante doelgroepen gedeeld.
GWW richt zich tot directies en management van bedrijven betrokken bij de bouw van dijken, bruggen, kanalen, cultuurtechnisch grondwerk, baggerwerken, waterbouw/wegenbouw, ingenieurs-en architectenbureaus, toeleveranciers en brancheverenigingen. Daarnaast wordt onze informatie ook verspreid onder ministeries en rijksdiensten, Rijkswaterstaat (alle HID’s; hoofd ingenieur directeuren), provinciale, gemeentelijke en andere betrokken overheden.
Nieuws & blogs
Nieuwe rekenmethodiek die dynamische belastingen voorspelt gevalideerd Bij de herbeoordeling van bestaande beweegbare bruggen komt het bewegingswerk al snel in aanmerking voor vervanging. De huidige rekenvoorschriften zijn gebaseerd op vereenvoudigde rekenmodellen met theoretische aannames, die niet alle aspecten van de werkelijke situatie representeren. In een promotieonderzoek aan de TU Delft heeft Kodo Sektani, adviseur Kunstwerken […]
Om de Spijkenisserbrug over de Oude Maas veilig te kunnen blijven besturen, bedienen en bewaken, worden alle elektrische installaties en systemen vernieuwd. Dankzij uitvoerige testen van de besturing, virtual commissioning en het toepassen van de automatiseringsstandaard 3B-Bouwblok worden de projectrisico’s geminimaliseerd. Bij Yunex Traffic in Zoetermeer vond onlangs de integrale Factory Acceptance Test (iFAT) plaats. […]
Met het oog op het klimaatakkoord van Parijs ontwikkelt de van oorsprong conservatieve asfaltbranche zich inmiddels in rap tempo. Sinds 1 januari is warm mix asfalt de norm, het machinepark evolueert naar emissieloos en er wordt volop geëxperimenteerd met duurzame mengselsamenstellingen. Desondanks zijn er ook nog de nodige uitdagingen te overwinnen. Als branche zijn we […]
"*" geeft vereiste velden aan